1977 yılında Gümüşhane Torul İlçesi Altınpınar Köyünde doğdu.İlkokul,Ortaokul ve Lise Eğitimini Erzurum’da tamamladı.Atatürk Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği bölümünden mezun oldu.2001 yılında Kapaklı Belediyesinde İnşaat Mühendisi olarak göreve başladı. 2011 yılından itibaren Fen İşleri Müdürü olarak görev yapmaktadır.
444 8 059 | 717 11 16 | [email protected] |
T.C.
KAPAKLI BELEDİYE BAŞKANLIĞI FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ, GÖREV VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1 – Bu Yönetmeliğin amacı; Kapaklı Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esasları düzenlemektedir.
Kapsam
MADDE 2 – Bu Yönetmelik, Kapaklı Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – Bu Yönetmelik, 10/07/2004 tarihli 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi kanunu 03/07/2005 tarihli 5393 sayılı Belediye Kanunu 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu,4857 sayılı iş kanunu, 4734,4735 sayılı Kamu İhale Kanunu ve yönetmeliği,5018 sayılı Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ve diğer mevzuatların verdiği yetkilerle hizmetlerini yürütmektir.
Tanımlar
MADDE4 – Bu Yönetmeliğin uygulanmasında; Belediye : Kapaklı belediyesini,
Başkanlık: Kapaklı Belediye Başkanlığını, Başkan : Kapaklı Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı: Kapaklı Belediyesi Başkan Yardımcısını, Meclis : Kapaklı Belediye Meclisini,
Encümen: Kapaklı Belediye Encümenini, Müdürlük: Fen İşleri Müdürlüğünü, Müdür : Fen İşleri Müdürünü,
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü ifade eder.
Temel İlkeler
MADDE 5 – Kapaklı Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
(1) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
(2) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
(3) Hesap verebilirlik,
(4) Kurum içi yönetimde ve ili ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
(5) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
(6) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
(7) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik, Temel ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 6
(1) Kapaklı Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü, 22/02/2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdari Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik” gereğince, Kapaklı Belediye Meclisinin 02/07/2007 tarih 136 nolu kararıyla kurulmuştur.
(2) Kapaklı Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğünün teşkilat yapısı;
Uygulama ve Kontrol Personeli
Altyapı Koordinasyon
Personeli
İhale Hazırlama
Personeli
Bakım ve Onarım
Sorumlusu
İdari İşler Personeli
Personel
MADDE 7 – Kapaklı Belediye Başkanlığı Fen İşleri Müdürlüğü’nde bir müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
MADDE 8 – Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9 – Fen İşleri Müdürlüğü, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla aşağıdaki görevleri yürütür.
(1) Üstyapı Asfalt – Yol ile ilgili görevleri
a) İlçe genelinde bulunan bütün yolları düzenli olarak kontrol ederek bunlara ait envanteri çıkarmak, bu envantere göre bakım ve onarım gerektiren yollar için yıllık program hazırlamak, malzeme talebinde bulunmak, ilgili diğer kurumlarla koordinasyon sağlamak,
b) Asfalt kaplama ve stabilize serilmesi işlemlerinde kontrol teşkilatı ile koordinasyon sağlamak,
c) Kendisine tahsis edilen araç ve iş makinelerinin bakım ve onarımlarını yaptırmak,
d) Diğer müdürlüklerden talep edilen araç ve iş makineleri ile ilgili iş programını yapmak, makine parkında bulunan ekipmanın verimli kullanılabilmesi için günlük, haftalık ve aylık
çalışma programlarını hazırlamak,
e) Lokal olarak bakım ve onarım gerektiren yol ve üst yapı tesislerinin bakım ve onarımlarını gerçekleştirmek,
f) Yılsonu hedef gerçekleşme bilgilerini çıkararak rapor etmek ,
g) Afet planının uygulanması sırasında verilecek görevleri yerine getirmek, kar, don ve sel baskınlarında gereken tedbirleri almak,
h) Şikayet ve talepleri inceleyerek çözüme ulaştırmak,
i) Formene teslim edilen makinelerin eksiksiz olarak zamanında iş yerinde bulundurulmasını ve bunların amaç dışında kullanılmamasını ve devamlı çalışır durumda tutulmasını sağlayacak tedbirler almak ve kontrol etmek,
j) Kış aylarında karın sebep olduğu cadde ve sokaklardaki olumsuzlukların ortadan kaldırılmasını sağlamak,
k) Müdürlük emrinde görevli işçi personelle ve –veya ihale yolu ile asfalt kaplama ve yama, bordür, tretuar yapım ve onarımını yapmak,
I) Yol ve kavşak düzenlemelerini yapmak veya yaptırmak,
m) Kaçak veya ruhsatına aykırı yapıların yıkım işlerinde, birimine bağlı işçi, makine ve her türlü araç ve gereçlerin gönderilmesini sağlayarak ilgili birimlerle uyumlu çalışmalarını sağlamak,
n) Belediye hudutları içindeki tarihi ve kültürel değerleri korumak, yapılan her hizmetin insan yaşamını doğrudan veya dolaylı etkilediğinin bilinciyle çağdaş yaşamın getirdiği tüm teknolojik olanakları kullanıp, çağdaş standartlarda kamusal hizmet vermek,
o) Gerekli yerlere istinat duvarı ve merdivenli yol yapılmasını sağlamak,
p) Spor sahalarının düzenlenmesi, bakım ve onarımını yapılmasını sağlamak,
(2) Teknik Hizmet ve Proje ile ilgili görevleri
a) Proje çalışmalarına esas olmak üzere arazinin topografik durumunu çıkarmak, civarını tespit etmek, 1/500- 1/1000- 1/2000-1/5000- 1/10.000- 1/25.000 ölçekli haritalarda arazinin yerini ve konumunu tespit etmek,
b) Müdürlüğün istemi halinde topograf ölçümler yapmak,
c) Kapaklı Belediyesi sınırları içinde bulunan İmar yollarının açılması ile ilgili çalışmalar; vatandaşların açılmasını istedikleri imar yolları ile ilgili taleplerin alınması ve aynı talebin iletildiği Emlak İstimlâk Müdürlüğü ile koordinasyonun sağlanması. Yol ekibinin yönlendirilmesi,
d) Belediye sınırları içinde yapılması planlanan kaldırım alanlarının ve asfalt kaplama yapılacak alanların metraj ve projelerinin hazırlanması,
e) Fen İşleri Ekiplerinin ve müteahhit firmaların yaptıkları çalışmaların metrajlarının çıkarılması ve projeye uygunluğunun kontrolü,
f) Yapılması planlanan çalışmalarla ilgili proje ve metrajların hazırlanması,
g) Her türlü kaldırım, yol, asfalt, kaplam, duvar vs. talepleriyle ilgili keşif, metraj, fizibilite çalışmalarının yapılması ve rapor hazırlanması,
h) Vatandaşların doğalgaz, su, elektrik aboneliği vb. muhtelif ihtiyaçları için yaptıkları başvuru talepleri için sahada yapılacak tahribatların keşfi, fizibilite raporları ile birlikte hazırlanarak onaya sunulması,
i) Müdürlüğümüz saha ekiplerinin ve araçlarının günlük çalışma raporlarının hazırlanması ve yerinde kontrolü,
j) Belediye sınırları içerisinde çeşitli kurum (TREDAŞ, TRAKYAGAZ, GAZDAŞ, TÜRKTELEKOM) ve vatandaşlar tarafından yapılan kazılara kazı ruhsatı tanzim etmek,
(3) İhale Hizmetleri ile ilgili görevleri
a) Her türlü alım, yapım ve hizmet ihalelerinin ihale dosyalarını hazırlamak, keşif ve şartnamelerini tanzim etmek, gerekli onaylarını alarak sonuçlandırmak,
b) Ara ve kesin hakedişleri denetim mühendisi nezaretinde tetkik etmek, hakedişlerle ilgili olarak iş mahallinde gerekli incelemeleri yapmak, tespit edilen eksikleri gidermek ve yapılan hataları düzeltmek suretiyle hak edişleri onaylamak,
c) Hakedişlerde süre uzatımı, ceza ve teminat kesintisi konuları ile fiyat farkları hesaplarını
incelemek ve kesin şeklini vermek, fiyatı belli olmayan işler için veya gerek görüldüğünde yeni fiyat analizleri oluşturmak veya diğer kurumlardan bu konuda yapılmış analizleri temin etmek ve kullanmak,
d) İhale edilen işlerle ilgili her türlü onay ve tebligat yazılarını hazırlamak ve takip etmek.
e) 4734 sayılı kamu ihale kanunu ile tüm bilgi ve belgeleri tanzim ederek ilgili kurumlara göndermek,
f) İhale komisyonunca 4734 sayılı kamu ihale kanununun ilgili maddeleri doğrultusunda yapılan her türlü alım, yapım hizmet vb. işlerinin sözleşmelerinin yapılmasını temin etmek,
g) Yapım ve hizmet ihalelerinin sonuçlarının 5502 sayılı S.G.K. Kanununa göre bildirimini yapmak ve aynı kurumdan ilişiksiz belgesi istemek ve yüklenici veya taşeronun kesin teminatının çözülmesini sağlamak,
h) Yapım, hizmet vb. sözleşmeler sırasında alınan kesin teminat mektuplarını Mali Hizmetler müdürlüğüne teslim etmek ve dosyasına şerh koyarak bilginin devamlılığını sağlamak,
i) Şikayet ve talepleri inceleyerek çözüme ulaştırma,
j) Yükleyici firmaların ve bu firmalarda görev yapan teknik personelin iş bitirme, iş deneyim ve iş yönetme belgelerini ve sicillerini tanzim etmek,
k) İlgili komisyonların yazışmalarını yapmak.
(4) Büro Hizmetleri ile ilgili görevleri
a) Müdürlüğe gelen ve giden bütün evrakları kaydetmek, müdürlük çalışmaları ve ihtiyaçları ile ilgili kurum içi ve kurum dışı yazışmaları yapmak, dağıtımını gerçekleştirmek,
b) Gelen evrakların ilgisine dağıtımını yapmak, talep edilen işlemin veya günlü evrakların süresi içinde neticelendirilmesi için gerekli takipleri yapmak,
c) Müdürlüğe ait bilgi ve belgeleri gizlilik derecelerine uygun olarak muhafaza etmek, arşiv bilgilerini ve belgelerini ilgili yönetmeliğe uygun arşivlemek,
d) Belediye faaliyetlerinin tümünü izleyerek vatandaşlardan gelen sorulara cevap ve bilgi vermek,
e) Müdürlük içi birimler arasındaki koordinasyonu ve bilgi akışını ( belgelerle ) sağlamak,
f) Belediyenin faaliyet alanına giren konularla ilgili olarak yapılan yasa ve yönetmelik değişikliklerini, belediye encümenini ve belediye meclisi kararlarını takip etmek, müdür ve personelin bilgisine sunmak,
g) Meclis ve Encümen toplantılarının gündemlerini takip etmek ve müdürlüğün bu gündeme alınması gereken evraklarının hazırlanmasını sağlamak,
h) Görevli personelin hasta, izinli vb. olması halinde işlerin aksamayacak şekilde yürümesini temin etmek,
i) Büroda görevli personelin izin planlarını yaparak müdürlük makamına sunmak,
j) İşçi personelin ay içinde çalışmalarına istinaden puantaj cetvellerinin düzenlenmesi, aylık sigorta bildirimlerinin işlenmesi, işçi personelin özlük işlemlerinin yapılması izlenmesi,
k) Tahakkuk müzekkereleri ve ödeme emirlerinin hazırlanması.
Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10 – Bu yönetmeliğin 9. maddesinde belirtilen temel görev, yetki ve sorumlulukları, mer’i mevzuat ve Belediye Başkanı‘nın veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının onayıyla görev pozisyonları belirlenir. Bu bağlamda istihdam edilenler belirtilen görevleri ifade ederler:
(1) Fen İşleri Müdürü
Fen işleri müdürü Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
(2) Diğer Personel
Altyapı koordinasyon personeli Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Bakım ve onarım sorumlusu Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Uygulama ve kontrol personeli Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
İhale hazırlama personeli Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri
yapar.
İdari işler personeli Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar. Bakım ve onarım ustabaşı Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Bakım onarım kaynak ustası Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Bakım onarım kaldırım işçisi Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Bakım ve onarım yol ustası Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
İş makineleri operatörü Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar. Kamyon şoförü Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Traktör şoförü Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Bakım ve onarım atölye işçisi Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
Şoför Kapaklı Belediyesi personel görev tanımlarında belirtilen işleri yapar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ortak Hükümler
Genel Sorumluluklar
MADDE11- Fen İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm personel;
(1) Tüm faaliyetlere ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata riayet eder,
(2) Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getir,
(3) Hiçbir fark gözetmeden her vatandaşa eşit davranır,
(4) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
(5) Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
(6) İş bölümü esasları dahilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içersinde sağlar,
(7) Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisine kalarak en az maliyetle yerine getirir,
(8) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,
(9) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün konularda bilgisini devamlı arttırır,
(10) Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
(11) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
(12) Başkanlığa ilişkin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir, yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar, bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamalarda bulunmaz,
(13) Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla yükümlü olduğu evrak, malzeme ve demirbaşları sağlam ve eksiksiz teslim eder,
(14) Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için herkes gayret gösterir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 13 - İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 14 - Bu yönetmelik hükümleri; Kapaklı Belediye Meclisinin onayından sonra yayımı ile yürürlüğe girer.
MADDE 15 – Bu yönetmelik yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 02/07/2019 tarih ve 2019/112 sayılı Kapaklı Belediye Meclis kararı ile kabul edilen Fen İşleri Müdürlüğü Kuruluş Görev ve Çalışma Esasları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürütme
MADDE 16 – Bu yönetmelik hükümlerini Kapaklı Belediye Başkanı yürütür.