Güncellenecek
444 80 59 | [email protected] |
KAPAKLI BELEDİYESİ AFET İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1- Bu Yönetmeliğin amacı; afet ve acil durumlara müdahalede ihtiyaç duyulacak kapasiteyi yerel düzeyde planlamak, bu kapasitenin olay bölgesine hızlı ve etkin bir şekilde ulaştırılmasını ve kullanılmasını sağlamak, müdahale hizmetlerini ve bu hizmetlerin koordinasyonundan sorumlu ana ve destek çözüm ortaklarının ve yerel düzeyde sorumlu birimlerin, görev ve sorumlulukları ile planlama esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, afet ve acil durumlarda müdahale hizmetlerini yürütecek kamu kurum ve kuruluşları, kaymakamlıklar, özel ve özerk kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişileri, bunların görev ve sorumlulukları ile bunlar arasındaki iş birliği, koordinasyon ve karşılıklı yardımlaşmaya dair iş ve işlemleri kapsar.
Hukuki Dayanak
MADDE 3- Bu Yönetmelik,
a) 15/5/1959 tarihli ve 7269 sayılı Umumi Hayata Müessir Afetler Dolayısıyla Alınacak Tedbirlerle Yapılacak Yardımlara Dair Kanun,
b) 29/5/2009 tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ile İlgili Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun hükümleri ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 30 ila 54’üncü maddelerine,
c) 24 Şubat 2022 Tarih ve 31760 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Afet Ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliğine
ç) 9 Nisan 2023 tarih ve 32158 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye Ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke Ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve Kısaltmalar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen
a) Acil Durum: Toplumun tamamının veya belli kesimlerinin normal hayat ve faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan ne acil müdahaleyi gerektiren olayları ve bu olayların oluşturduğu kriz halini
b) Acil yardım: Afet ve acil durum hallerinde; arama, kurtarma, tıbbi ilk yardım ve tedavi, defin, salgın hastalıklar önleme, yiyecek, içecek ve giyecek tersini, acil barındırma, ısıtma, aydınlatma, ulaştırma, enkaz kaldırma, altyapıyı asgari seviyede çalışır hale getirme, akaryakıt ve benzeri acil hizmet ve ihtiyaçların karşılanması ve bu konularda yapılacak her türlü iş, işlem, tahsis, kiralama, satın alma, hibe ve benzeri faaliyetleri,
c) Acil yardım süresi: Afetin meydana gelmesi ile başlayıp, afetin sona ermesinden itibaren on beş gün devam eden ve gerektiğinde Başkanlıkça uzatılabilen acil yardımlar ile bununla ilgili harcamaların yapıldığı süreyi
ç) AFAD gönüllüsü: Dayanışma ve yardımlaşma amacıyla kişisel çıkar gözetmeksizin ve hiçbir maddi beklentisi olmadan sadece topluma faydalı olmak arzusu ve kendi isteğiyle fiziksel gücünü, zamanını, bilgi birikimini, yeteneğini ve deneyimini kullanarak afet ve acil durum öncesinde, sırasında ve sonrasında toplum hizmeti çalışmalarına katkı sağlayan fiil ehliyetine sahip kişileri
d) Afet: Toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğudan, normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, etkilenen toplumun baş etme kapasitesinin yeterli olmadığı doğa, teknoloji veya insan kaynaklı olayı
e) Afet ve acil durum faaliyetleri ödeneği: 5902 sayılı Kanunun 23 üncü maddesine göre Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı bütçesinde yer alan ödeneği,
f) Afet ve Acil Durum Kurulu: Yaşanabilecek afet ve acil durumlara yönelik risk faktörlerini belirleyecek öncesinde yapılması gereken koruyucu ve önleyici faaliyetler ile afet ve acil durum sonrasında yapılması gereken çalışmalar hakkında öneriler sunmak ve durumlara rehberlik yapmak, afet ve acil durumlara ilişkin politika ve öncelik tekliflerini belirlemek amacıyla, İlçe Kaymakamı başkanlığında, Belediye Başkanı, İlçe Jandarma Komutanı, İlçe Emniyet müdürü, İlçe Sağlık müdürü, İlçe İtfaiye Teşkilatı Temsilcisi, Belediye Afet İşleri Müdürü, Belediye Zabıta Müdürü ve kurul başkanının toplantı için uygun gördüğü diğer kamu ve kurum temsilcileri, sivil dernek temsilcilerinden oluşur.
g) Çalışma grubu: Afet ve acil durumlarda, ana çözüm ortağı ve destek çözüm ortaklarının yürüttükleri çalışmaların niteliğine göre oluşturulan grupları
ğ) Ekip: Çalışma gruplarının görevlerini yerine getirmek amacıyla oluşturulmuş alt çalışma birimlerini,
h) Afet ve acil durum müdahale hizmetleri: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının yapmış olduğu çalışmaların yanı sıra İlçe Afet Müdahale Planı gereğince oluşturulan çalışma grupları tarafından yerine getirilen faaliyetleri
ı) Afet ve acil durum toplanma alanı: Afet ve acil durumlar sonrasında geçici barınma merkezleri hazır olana kadar geçecek süre içerisinde yaşanacak paniği önlemek ve sağlıklı bilgi alışverişini sağlamak amacıyla halkın tehlikeli bölgeden uzaklaşarak toplanabileceği güvenli alanları
i) Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri: Afet ve acil durumlarda müdahalenin koordine edildiği, 24 saat esasına göre çalışan, kesintisiz ve güvenli bilgi işlem ve haberleşme sistemleri ile donatılan merkezleri
j) Ana çözüm ortağı: Çalışma grubunun yürüteceği hizmetlere ilişkin koordinasyondan sorumlu olan İlçe Belediyesi kuruluşları
k) İkincil afet: Bir afetin etkisi veya tetiklemesiyle meydana gelen diğer afet ve acil durum hallerini
l) İlçe AFAD Merkezi: İlçelerde kurulan İlçe Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezini
m) İyileştirme: Afet ve acil durum sebebiyle bozulan hayatın normalleştirilmesine yönelik faaliyetleri ve yeniden yapılanmayı
n) KBRN olayı: Kimyasal, biyolojik, radyoaktif ve nükleer maddelerin kasten veya kazaen yayılmasıyla oluşan, insan ve çevre için zararlı ve tehlikeli durumlara yol açan olayı,
o) Medikal kurtarma: Afetlerde ve acil durumlarda, hasta ve yaralılara sağlık personeli tarafından olay yerinde başlatılan ve uygun sağlık tesisi veya ekiplerine teslim edilinceye kadar devam eden acil tıbbi müdahaleyi,
ö) Müdahale: Afet ve acil durumlarda can ve mal kurtarma, sağlık, iaşe, ibate, güvenlik, mal ve çevre koruma, sosyal ve psikolojik destek hizmetlerinin verilmesine yönelik çalışmaları,
p) Ön iyileştirme: Afet ve acil durum nedeniyle bozulan yaşam şartlarının normalleştirilmesine yönelik olayın meydana gelmesinden sonra başlayarak yapılacak kısa dönem iyileştirme faaliyetlerini
r) İAMP: İlçe Afet Müdahale Planını ifade eder
İKİNCİ BÖLÜM
Yerel Düzeyde Planlama
Planlama
MADDE 5-
(1) Afet ve acil durum müdahale hizmetleri; hazırlık, müdahale ve ön iyileştirme çalışmalarını kapsayacak şekilde planlanır.
(2) Planlamada; hizmetlerin tam ve eksiksiz olarak yapılması, hizmet bütünlüğünün korunması ve hizmetler arası etkileşimin dikkate alınması esastır.
(3) Planlama, hazırlık ve kapasite geliştirme çalışmaları, yerel düzeyde;
a) Muhtemel afet türlerine,
b) Afetlere müdahale çalışmalarında karşılaşılabilecek operasyon risklerine,
c) Yaşanabilecek en kötü şartlar dikkate alınarak
Oluşturulacak varsayımlara, göre yapılır. Planlama çalışmalarında, gelişen teknoloji ile yaşanan afet ve acil durumlardan edinilen tecrübeler de dikkate alınır.
İlçe Afet Müdahale Planı
MADDE 6- (1) Afet ve Acil Durum Kurulu afet ve acil durumlara ilişkin İlçe Afet Müdahale Planını hazırlar. İAMP afet öncesi, sırası ve sonrasına ait müdahale planlamasının temel prensiplerini içerir. İAMP'ta afet ve acil durumlardaki müdahale çalışmalarında görev alacak çalışma grupları ve koordinasyon birimlerine ait görev ve sorumluluklar tanımlanır. İAMP, İlçe Kaymakamının onayı ile yürürlüğe girer ve diğer ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına gönderilir.
(2) İAMP kapsamında, ulusal ve yerel düzeyde müdahale organizasyon sistemi oluşturulur ve bu sistem;
a) Operasyon,
b) Bilgi planlama
c) Lojistik ve bakım,
ç) Finans ve idari işler
olmak üzere servisler şeklinde yapılandırılır. Servislerin altında, müdahale hizmetlerinin yürütülmesi amacıyla çalışma grupları oluşturulur ve bu çalışma gruplarından sorumlu ana çözüm ve destek çözüm ortaklarının sorumlulukları ve görevleri İAMP'ta belirlenir. Yerel düzey çalışma guruplarının koordinasyonundan, ana çözüm ortağı olan İlçe Kaymakamlığı ile kurum veya kuruluşlar sorumludur. Çalışma gruplarının ana çözüm ortakları, hizmetin yürütülmesinde yarar sağlayacak destek çözüm ortaklarını belirler.
(3) İAMP dikkate alınarak, yerel düzey çalışma grubu planları ve olay türü planları hazırlanır. Hangi afet türleri için olay türü planı hazırlanacağı, Afet ve Acil Durum Kurulu tarafından belirlenir.
MADDE 7- İlçe Afad Merkezinde tutulacak kayıtlarda operasyon planlarında, müdahale çalışmalarında görevlendirilecek personel, ekipman, araç, gereç gibi kaynakları kapsayan envanterler yer alır. Bu envanterler oluşturulurken destek ilçelerden temin edilebilecek kaynaklar da ayrı bir cetvelde gösterilir.
Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezinin mobil olarak oluşturulabileceği alan, çalışma gruplarının konuşlanma alanları, hizmetlerin verileceği alanlar, afet ve acil durum toplama alanları, çadır kent alanları, konteyner kent alanları, geçici barınmaya uygun kamu binaları ve spor tesisleri, toplu konut alanları, yardım ve çadır depolama ve dağıtım alanları, heliport alanları, garaj alanları ve mobil aşevi yerleri, alternatif hasta bakım alanları, soğuk hava depoları, geçici morg alanları, toplu mezarlık alanları, telef olan hayvanlar için toplu gömü alanları, enkaz döküm alanları ile ihtiyaç duyulacak diğer alanlar tespit edilir ve kapasiteleri ile birlikte koordinatlı olarak ilgili haritalara işlenir
Planların güncellenmesi
MADDE 8- Afet ve acil durumlara ilişkin yapılacak yerel düzey planları ve ellerinde yer alan personel, malzeme, araç, gereç gibi ihtiyaçlar belirli aralıklarla takip edilir. Planda eksiklik veya değişiklikler meydana geldiğinde planlar ve ekleri, planı hazırlayanlar tarafından güncellenir. Plan değişiklikleri ile plan üzerinde etkisi olan eklerdeki değişiklikler, planı onaylama yetkisi olan makam tarafından onaylanır. Plan üzerinde etkisi olmayan ekler ise planı hazırlayan kurumun en üst yöneticisi tarafından onaylanır. Onaylanan planlar ilgili kurumlara gönderilir.
UÇUNCU BOLUM
Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi Hazırlık Çalışmaları
Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
MADDE 9- (1) Afet ve acil durum hizmetlerinin yürütülmesi için; Valiliklerce gerekli görülmesi halinde ilçelerde kaymakamlıklar bünyesinde İlçe AFAD Merkezi kurulur. Afet ve acil durumlarda müdahalenin koordine edildiği bu merkezlerin, 7 gün 24 saat kesintisiz çalışması, güvenli bilgi işlem ve haberleşme sistemleri ile donatılması sağlanır. Bu merkezlerde yapılan tüm çalışmalar, düzenli olarak İl AFAD Merkezine bildirilir.
Merkezin yöneticisi; İlçe Belediyesince kurulmuş olan Afet İşleri Müdürlüğü yöneticisidir.ve kurumu adına karar almaya yetkilidir.
Afet İşleri Müdürlüğü, afet ve acil durum hallerine yönelik personel, araç, ekipman ve malzeme gibi konularda kapasite geliştirmeleri esastır. İhtiyaç duyulacak kapasite geliştirme çalışmalarında, en fazla can, mal ve ekonomik zararlara neden olabilecek afete göre yerel düzeyde hazırlanan senaryolar dikkate alınır.
MADDE 10- Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi Görevleri
1) Afetin yönetimi, ilk müdahale ve üst yönetimin Kapaklı Afet Koordinasyon Merkezinde toplanmasına ilişkin gerekli organizasyonun yapılması.
2) Afet öncesi, sırası ve sonrası Vali, Kaymakam, Belediye Başkanı ve AFAD üst düzey yetkililerinin direktiflerini ilgili belediye birimlerine iletilmesi ve yerine getirilmesi konusunda koordinasyonu yerel düzeyde sağlamak. Afet ile ilgili mevzuatı takip ederek, buna göre gerekli planlamaları yapmak ve yazılı hale getirmek.
3) Afet öncesi, sırası ve sonrası yerel düzey ve imkanlar dahilinde risk analizi belirleme çalışmalarını yapmak ve sürekli senaryolar hazırlayıp müdahale planları geliştirmek.
4) İlçede olabilecek Afetlere hazır durumda tutmak üzere 7/24 esaslarına göre görev icra etmek. Haber merkezinin ilçe genelinde kurulacak kamera sisteminin takibinin yapılması ve ayrıca ulusal basın haber kanallarının ülke genelinde takibinin sağlanması olası afet durumlarını üst yönetime iletilmesini sağlamak.
5) İlçe genelinde oluşabilecek afetleri ivedi olarak üst yönetim ile paylaşarak acil durum planının gereğini yerine getirilmesi ile birlikte, ilgili tüm personelin, Kurum ve kuruluşların Kapaklı Afet Koordinasyon Merkezinde toplanmasını sağlamak.
6) Kapaklı Afet Koordinasyon Merkezinde görevli tüm personel her türlü Afet ile ilgili tüm gerekli eğitimleri alması sağlamak, dinamik tutmak ve göreve hazır hale getirilmesini sağlamak.
7) İlgili kurumlarca uygun görülmesi halinde İlçe Emniyet Müdürlüğü, İlçe Jandarma Komutanlığı, İlçe Sağlık Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü, haber merkezleri ile 7/24 irtibatın kurularak bilgi alışverişin sağlanması ve düzenli olarak bir öncekinin günün raporlarının hazırlanarak saat 09:00 da afet koordinasyon merkez sorumlusuna imzaya sunmak.
8) İlce genelinde yer alan Kamu kurum ve kuruluşları, Fabrikalar, Siteler ve Sivil toplum Kuruluşlarına ve eğitime ilişkin başvuru yapan tüm gönüllülere Afet bilinci ve Farkındalık eğitimi planlamak yerine getirmek.
9) Afetlere ilişkin; ilçe genelinde Afet gönüllü katılımı teşvik etmek, stant kurmak ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını ve koordinasyonunu yürütmek.
10) İlçe genelinde halkı sadece afet sonrası değil sürekli afetlere karşı dinamik ve hazırlıklı tutmak adına bilinçlendirici, uyarıcı pano, broşür ve kitapçıklar ve materyallerle hazır tutulmasını sağlamak.
11) Afet öncesi ilgili Müdürlükler ve kuruluşlar ile irtibata geçerek İlçemiz genelinde bulunan fabrikalara ilişkin kimyasal barındıran fabrikaların afetlere karşı aldığı önlemlerin denetlenmesini sağlamak.
12) Afetlere karşı ilçe eylem planlarının hazırlanması ve yapılacak senaryolara göre tatbik edilmesini sağlamak ve öncelik ilçe Belediye ekipleri olmak üzere sırasıyla ön inceleme saha ekibi, ön hasar tespit, araç gereç, tahliye, arama kurtarma, trafik, iaşe, konaklama, enkaz kaldırma, lojistik ekiplerinin oluşturulması, yerel imkanlar ve yetkiler dahilinde gerekli önlemleri almak.
13) Afetlerde görevlendirilecek öncü, ön hasar, arama kurtarma, tahliye vb. tüm personeli yılda en az iki kez eğitimlere tabi tutmak ve yılda bir kez düzenli tatbikat icra etmek.
14) Afet öncesi, sırası ve sonrası alt yapı hizmetlerine ilişkin alınacak (Elektrik, Su, Doğalgaz, Telefon) tedbir ve önlemleri ilgili kurumlar arasında koordine sağlanması. Afette zarar gören ve tespiti yapılan altyapı-üst yapı ile ilgili tamir ve gerekli müdahaleleri yapacak, çalışır hale getirecek ilgili kurum ve müdürlüklere bilgi vermek ve sonucundan İl-İlçe Kriz Merkezine bilgi vermek.
15) İlçemizde afetlerde kullanılacak araç gereç ve tesisat çalışır durumda bulunması sağlamak. İlçe genelinde bulunan afetlere karşı araç gereç envanterini tutmak. İlçe Belediyesindeki mevcut iş makinelerini ve ağır araçlarını afet anında olay bölgesine yönlendirilmesi ve ayrıca Belediye envanterinde ve ilçede bulunmayan yüksek erişimli iş makineleri bulunan kurum, kuruluş ve özel sektör ile gerekli görüşmelerin yapılması ve ihtiyaç halinde afet bölgesine yönlendirilmesini sağlamak. İlçe sınırları içerisinde bulunan Arama Kurtarma ekipmanlarının (konteynır) düzenli kontrollerinin sağlanması.
16) Afet öncesi, sırası ve sonrası hızlı ve etkili haberleşme için belediye haberleşme sistemine ilişkin çalışmaların takibini ve iyileştirilmesini sağlayarak aktif halde kullanılmasını sağlamak.
17) Gerekli hallerde afet bölgesinde imkanlar dahilinde seyyar komuta merkezi oluşturarak tüm çalışmaları buradan yönetilmesini sağlamak ve üst yönetime bilgi akışını sağlamak.
18) AFAD ile İlçemiz sınırları dahilinde ana ve ara arterler dahil olmak üzere Karayolları Genel Md, T.B.B, İlçe Emniyet Md. İlçe Jandarma K.lığı ile alternatif karayollarının güzergahlarının belirlenmesi ve diğer ulaşım yollarının tespitinin yapılmasını sağlamak.
19) İlçemiz içerisinde yer alan tüm yaya ve araç üst ve alt geçitlerin denetiminin ilgili kurum ve müdürlüklerce sağlanması ve Alternatif güzergahlar oluşturulması.
20) Afet öncesi, sırası ve sonrası önceden ilgili kurumlarca belirlenen toplanma alanlarının hazır halde tutulmasının sağlanması ve halkın bu konuda bilgilendirilmesini sağlamak ve afet sonrası muhtemel çadır kentlerin yerlerinin belirlenerek önlemlerin alınmasını sağlanmak.
21) Afet öncesi, sırası ve sonrası barınma alanlarına ilişkin (Okul, Spor Salonu, Yurt vs) tespitleri kapasiteleri ve durumlarına yönelik envanterlerin çıkarılması ve tahliye eylem planlarının oluşturulmasına ilişkin ilgili kurumlar ile organize etmek.
22) Afetlere ilişkin hazırlanacak tüm planların haritalara aktarılması ve sürekli güncel tutulmasını sağlamak. (Risk, Yol, Tahliye, Toplanma Alanları, Sel, Yangın vs)
23) Afet sonrası kurtarma çalışmalarının bittiği uzmanlarca belirlenen yerlerde ihtiyaç duyulduğu takdirde yerel düzeyde enkazları kaldırmak ve iş makinelerinin çalışmalarını koordine etmek.
24) Olası büyük afetlerde ulusal yardımların nasıl, ne şekilde ve hangi durumlarda yapılacağına ilişkin ilgili kurumlar ve AFAD ile bölgemizin yerel düzeyde fiziki, sosyolojik ve kültürel durumunun SWAT çalışmaları yapılması ve müdahalelere gelmeleri durumunda mihmandarlık yaparak müdahalenin hızlı, etkin ve doğru şekilde olmasını sağlamak. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde uzman kişi ve kuruluşlarla iş birliği içerisinde Belediye sınırlarında ilgili kurumlar ile afet önleme çalışmalarına katkı sağlamak.
25) Afet sonrası İlk müdahale ardından yardım istenilebilecek yakın il ve ilçeler ile afetlere ilişkin alınacak önlemlerin görüşülmesi.
26) Gerektiğinde ilçe sınırları dışında olabilecek afetlere ilişkin Başkanlık Makamının da uygun görmesi dahilinde gerekli desteği sağlamak.
27) Afetlerin yaşandığı mevsime göre alınacak gerekli önlemleri belirlemek ve ilgili Kurum kuruluş ve Müdürlükler ile koordineyi sağlamak.
28) Yapılacak tüm çalışmaları kayıt altına almak ve arşiv oluşturmak. Afet sonrası; ilçeyi ilgilendiren afet nedenleri, sonuçları ve yapılması gerekenler hakkında rapor düzenleyerek Başkanlık Makamına arz etmek.
29) Herhangi bir afet durumunda veya planlı, plansız tatbikatlarda Zabıta Müdürlüğünde görev yapan tüm personel Kapaklı Afet Koordinasyon Merkezi bünyesinde görev yapacaktır.
30) Yukarıda izahı yapılan tüm hususlar ilgili mevzuatlar çerçevesinde yerel yönetimlere verilen yetki ve sorumluluk içerisinde yerel düzeyde icra edilecektir.
31) Afet İşleri Müdürlüğü bünyesinde Saha destek ekipleri oluşturulur. Afet haberini alır almaz ivedilikle intikal noktalarında toplanır. Saha destek ekipmanlarının afet bölgesine ulaştırılması için önceden belirlenen sorumlu kişi ve birimler, afet haberi ile birlikte ivedilikle harekete geçer. Olay bölgesine görevlendirilen saha destek, ekipleri en az 72 saat kendini idame ettirecek şekilde personel, araç, gereç, barınma, beslenme, hijyen malzemesi gibi lojistik ihtiyaçlarını karşılayabilecek şekilde kurulur
32) İlçe Belediyesi Afet İşleri Müdürlüğü, Afet ve acil durum hallerinde ilçe Kaymakamı tarafından verilen talimatları ivedilikle ve geciktirilmeksizin yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Müdürlük içi Denetim ve Disiplin
MADDE 10- Afet işleri Müdürü tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve yönlendirme yetkisine sahiptir.
Disiplin cezaları;
MADDE 11-Afet işleri Müdürlüğü emrinde çalışan tüm personelle ilgili disiplin ve cezai işlemler 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine ile yürürlükteki diğer mevzuata uygun olarak yapılır. Ayrıca; Yukarıda anılan yasa ve yönetmelikleri kapsamından, diğer müdürlüklerden gelen Disiplin ve İnceleme sonuçları personelin özlük dosyalarına işlenir ve yasaların ön gördüğü diğer iş ve işlemleri yapar
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Eğitim ve tatbikatlar
MADDE 12- (1) Afet müdahale planları kapsamında yerel düzeyde eğitim ve tatbikatlar düzenlenir. Afet İşleri Müdürlüğü kendi bünyesinde görev yapan personeline yılda en az 2 sefer tatbikat yaptırır.
(2) Afet ve acil durumlarda bölgede görevlendirilmek üzere yeterli sayıda personele eğitim müdürlük tarafından verilir.
Görevlendirme
MADDE 13- (1) Bu Yönetmelik kapsamında yerel düzeyde kurumlara verilmiş olan görevlerle ilgili olarak gerektiğinde diğer kurum veya kuruluşları görevlendirmeye İlçe Kaymakamı yetkilidir.
(2) Bu madde kapsamında yapılacak görevlendirilmelerde iş mevzuatının çalıştırma yasağı ile ilgili hükümleri, çalıştırılacak kişilerin yaşları, cinsiyetleri, sağlıkları, meslekleri, meşguliyetleri ve sosyal durumları ile aile ve bakıma muhtaç yakınları gözönünde bulundurulur. Afet bölgesine görevlendirmelerde, görevli personelin maaş, ücret, yevmiye ve benzeri hakları kendi kurum, kuruluşlarınca ödenir.
Gizlilik esasları
MADDE 14- Hazırlanacak afet müdahale planları ile bu planlarda yer alacak envanterlerin ve kişisel verilerin paylaşılmasında ilgili mevzuatında öngörülen gizlilik esaslarına riayet edilir.
Gönüllü çalışma
MADDE 15- Kaymakamlık ve İlçe Belediyesi, AFAD gönüllülüğünü özendirici ve teşvik edici çalışmalar yapar, AFAD gönüllülerine eğitim, teçhizat gibi ihtiyaçları konusunda destek vererek toplumun, afet ve acil durum süreçlerine katılırım sağlar.
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 16 İşbu Yönetmelikte yer almayan hususlarda, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve yürürlükteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük;
MADDE 17- Bu Yönetmelik, Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı Kanunun 2'inci maddesi çerçevesinde ilan edildiği tarihte veya Kapaklı Belediyesinin İnternet sitesinde ilanı ile yürürlüğe girer.
Yürütme;
MADDE 18- Bu yönetmelik hükümlerini Kapaklı Belediye Başkanı yürütür.